Часовете по изобразително изкуство често са обект на критики за това, доколко учителят стимулира индивидуалното изразяване на детската личност със средствата на изкуството.
Нали сте виждали онези безумни редици от еднакви картинки с налепени памуци и еднакво нарисувани картинки в детската градина. Всички са направили апликациите и рисунките както е казала госпожата. Няма нито една "различна" рисунка. И да има, тя не е на изложба.
Затова в часовете по изобразително изкуство се стремя да стимулирам въображението на децата, свързвайки нещо познато с нещо ново и дам поле за творческа изява. Любимият ми подход 3 в 1.
Има и проблем В тази възраст децата са доста склонни към подражание и затова трябва да внимаваме да не залитнат в тази посока.
Има и проблем В тази възраст децата са доста склонни към подражание и затова трябва да внимаваме да не залитнат в тази посока.
След като обсъждаме зададената тема винаги отделяме внимание и на това, че рисунките може да са различни, защото всяко дете може да нарисува онова, което си представя и с цветовете, с които то иска.
В темата: "Извънземни" от блокчето по рисуване за първи клас, сякаш нямаше кой знае какъв избор за различност. И въпреки това рисунките на извънземните станаха доста интересни.
Но как се стигна до тях.
1. Кратко обяснение на думата Космос (нагледно).
2. Различността на планетите от слънчевата система по форма и цвят (нагледно).
3. Вероятност извънземните да са също различни по форма и цвят. - еднооки, многокраки, многоглави, и с всякакви "шантави" форми.
4. Различните космически кораби - ракети, совалки, летящи чинии. Кои съществуват в действителност, кои - не, както и разяснение защо има космонавти и астронавти;
Споделям тук някои рисунки:
Темата в разпределението е: "Илюстриране"
и след като се запознаваме с това какво наричаме илюстрация и разглеждаме такива, възлагам задача да се илюстрира вече четена приказка от читанката.
Децата избират приказката за Петлан.
и след като се запознаваме с това какво наричаме илюстрация и разглеждаме такива, възлагам задача да се илюстрира вече четена приказка от читанката.
Децата избират приказката за Петлан.
Доволна съм, защото заедно с материала по четене и рисуване, можем да обогатим познанията си и по темата за домашните животни и птици от предмета Околен свят.
Децата разполагаха с илюстрацията на Петлан от читанката и някои са го прерисували доста успешно. Други са си го измислили. Трети са експериментирали.
Подбрала съм най-интересните резултати от изложбата в края на часа.
Подбрала съм най-интересните резултати от изложбата в края на часа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар