Скъпи първокласници, уважаеми родители, отбелязваме днешната дата в календара, не с хвалебствия и речи, а със знанията на нашите скъпи първокласници. Краят на учебната година е вече тук и лятото наближава. Всеки от нас го чака с голямо нетърпение. В този вълнуващ час, вие, деца, ще покажете, че вече можете да четете, пишете и смятате, че можете и знаете много.
След днешната раздяла, започват вашите първи ваканционни летни дни и веселия. Затова днес ще посветим празничната вечер на веселието и игрите.
Прочетохме от читанката приказки, стихотворения, разкази от различни автори. Кажете коя от тези творби си остава любимо четиво за всички деца? /приказките/
Днес приказките също решиха да излязат във ваканция и в суматохата така се объркаха, че вече не могат да се разпознаят. А вие дали ще можете да ги различите една от друга и да назовете заглавията им? Слушайте:
Хитър Петър отишъл с един приятел на лов.(„Страхлив другар”)Както вървели, ненадейно изскочила Червената шапчица и казала:
- Отивам при баба, нося й една голяма ряпа!
Обърнала се и какво да види: тича баба Мика, тича, дядо хваща. А дядото я задърпал:
- Дай стомните, бабо! Стара си, аз ще отида за вода.(Много ум не се иска)
Селяните го чули, но си помислили, че отново лъже и този път не му се притекли на помощ.(Лъжливото овчарче) После вместо да насекат дърва, се заиграли и забравили за какво са отишли. Седнали под дебелата сянка да си почиват.(Помагам на бате)
Кои приказки са се оплели?
А
|
В
|
Т
|
О
|
Р
| |||
З
|
В
|
У
|
К
| ||||
С
|
Б
|
О
|
Р
| ||||
Ъ
| |||||||
М
|
А
|
Й
| |||||
Б
|
У
|
К
|
В
|
А
| |||
Ъ
|
Г
|
Ъ
|
Л
|
А
| |||
Л
|
У
|
Н
|
И
|
Ч
|
К
|
И
| |
Г
|
Л
|
А
|
С
|
Н
|
И
| ||
А
|
З
|
Б
|
У
|
К
|
А
| ||
Р
|
А
|
З
|
Л
|
И
|
К
|
А
| |
Ч
|
Е
|
Т
|
Н
|
И
| |||
Е
|
С
|
Е
|
Н
| ||||
1.Как наричаме човекът, който създава някаква творба – стихотворение, разказ, приказка и др.? Кой е авторът на стих. «Първокласник»?/К.Малина/Кой от вас ще го каже изразително? Кой е автор на приказката «Дядо и ряпа»?/Ран Босилек/А кой е авторът на разказа «Роса»?/Д.Габе/
2.Кое е това, което произнасяме и чуваме? С него образуваме срички и думи. Колко звука има думата ВАКАНЦИЯ?
3. Довършете изречението: „Когато извършваме действие събиране, полученото число се нарича ......”. Колко е сборът на числата 7 и 9? А как наричаме поотделно числата, които събираме? Събираемите са 12 и 8. Колко е сборът?
4. Коя е 27-та буква от азбуката? Кой ще каже цялата азбука?
5. Кой е V месец от годината? Колко са месеците в годината? Кой ще ги назове? През кои месеци ще бъдете във ваканция? А през кой месец отново ще тръгнете на училище?
6. Как наричаме писменият знак на звука? С колко букви се пише думата КЪЩА? А думата АКТЬОР?
7. Довършете изречението. Правоъгълникът е фигура, която има четири прави ... Можем ли да кажем същото и за квадрата? А по какво се различават квадрата и правоъгълника?
8. От какво не страда Пипи, а си ги харесва?
9. Как се наричат звуковете, които могат да се пеят и сами образуват сричка? Кой ще ги каже? Колко срички има думата ИГРАЕ? Защо? Раздели я.
10. Как наричаме редът на буквите? Кой е написал нашата азбука? Кога честваме техния празник? На този ден най-често звучи една песен, която възхвалява делото им. Коя е тя? („Химн на Св. Св. Кирил и Методий”)Хайде да изпеем началото й.
11. Как се нарича числото, което получаваме при действие изваждане? Намерете разликата на числата 13 и 5. На 20 и 14.
12. С коя обща дума можем да назовем следните числа: 2,4,6,8,10. Кой ще продължи редичката на четните числа? Кой ще назове нечетните?
13. През кой сезон птичките отлитат на юг, става хладно, вали дъжд, капят листата и т.н.? А кой сезон сме сега? Какво става през пролетта?
Прочетете какво се получи в първата колонка от квадратчета в кръстословицата. Кой ще изрецитира изразително стихотворението „Аз съм българче”?
Приготвила съм ви една загадка. Погледнете на дъската. Ако откриете скритите букви, ще прочетете дума, свързана със сезона ЛЯТО.
![]() | ||||||
![]() | ||||||
![]() | ![]() | |||||
![]() | ||||||
![]() | ||||||
Как се нарича нашето море?
На дъската е конструиран плавателен съд от различни фигури. Колко са А) триъгълниците; Б) правоъгълниците В) кръговете?
В балоните са написани думи. Да ги подредим в изречение.
На раздяла ще ви задам още една загадка. Това е вълшебен пакет с думи. Отгатнете какво има вътре. (Децата дават различни предположения.)Това са вълшебните думи. Ето вижте./Изваждат се картони, на които са написани думите МОЛЯ, БЛАГОДАРЯ, ИЗВИНЯВАЙ, АКО ОБИЧАШ/.
Кой ще запише на дъската вълшебната дума, която знае и употребява?
Кой ще запише на дъската вълшебната дума, която знае и употребява?
Мили деца, никога не забравяйте тези думи и когато ги произнасяте, ще видите какви чудесни вълшебства ще се разкрият пред вас.
А сега нека всеки сложи нещо за спомен в капсулата на времето. Ще я отворим в края на 4-ти клас.
А сега нека всеки сложи нещо за спомен в капсулата на времето. Ще я отворим в края на 4-ти клас.
Няма коментари:
Публикуване на коментар