сряда, 6 юни 2012 г.

ПРИКЛЮЧВАНЕ НА УЧЕБНАТА ГОДИНА В ПЪРВИ КЛАС на 24 май /открит урок/



Скъпи първокласници, уважаеми родители, отбелязваме днешната дата в календара, не с хвалебствия и речи, а със знанията на нашите скъпи първокласници. Краят на учебната година е вече тук и лятото наближава. Всеки от нас го чака с голямо нетърпение. В този вълнуващ час, вие, деца, ще покажете, че вече можете да четете, пишете и смятате, че можете и знаете много.

След днешната раздяла, започват вашите първи ваканционни летни дни и веселия. Затова днес ще посветим празничната вечер на веселието и игрите.

Прочетохме от читанката приказки, стихотворения, разкази от различни автори. Кажете коя от тези творби си остава любимо четиво за всички деца? /приказките/

Днес приказките също решиха да излязат във ваканция и в суматохата така се объркаха, че вече не могат да се разпознаят. А вие дали ще можете да ги различите една от друга и да назовете заглавията им? Слушайте:

Хитър Петър отишъл с един приятел на лов.(Страхлив другар)Както вървели, ненадейно изскочила Червената шапчица и казала:
- Отивам при баба, нося й една голяма ряпа!
Обърнала се и какво да види: тича баба Мика, тича, дядо хваща. А дядото я задърпал:
- Дай стомните, бабо! Стара си, аз ще отида за вода.(Много ум не се иска)
Селяните го чули, но си помислили, че отново лъже и този път не му се притекли на помощ.(Лъжливото овчарче) После вместо да насекат дърва, се заиграли и забравили за какво са отишли. Седнали под дебелата сянка да си почиват.(Помагам на бате)

Кои приказки са се оплели?


А сега ще решим една кръстословица.





А
В
Т
О
Р

З
В
У
К

С
Б
О
Р

Ъ

М
А
Й

Б
У
К
В
А

Ъ
Г
Ъ
Л
А

Л
У
Н
И
Ч
К
И
Г
Л
А
С
Н
И

А
З
Б
У
К
А

Р
А
З
Л
И
К
А
Ч
Е
Т
Н
И

Е
С
Е
Н

1.Как наричаме човекът, който създава някаква творба – стихотворение, разказ, приказка и др.? Кой е авторът на стих. «Първокласник»?/К.Малина/Кой от вас ще го каже изразително? Кой е автор на приказката «Дядо и ряпа»?/Ран Босилек/А кой е авторът на разказа «Роса»?/Д.Габе/
2.Кое е това, което произнасяме и чуваме? С него образуваме срички и   думи. Колко звука има думата ВАКАНЦИЯ?
3. Довършете изречението: Когато извършваме действие събиране, полученото число се нарича  ......”. Колко е сборът на числата 7 и 9? А как наричаме поотделно числата, които събираме? Събираемите са 12 и 8. Колко е сборът?
4. Коя е 27-та буква от азбуката? Кой ще каже цялата азбука?
5. Кой е V месец от годината? Колко са месеците в годината? Кой ще ги назове? През кои месеци ще бъдете във ваканция? А през кой месец отново ще тръгнете на училище?
6. Как наричаме писменият знак на звука? С колко букви се пише думата КЪЩА? А думата АКТЬОР? 
7. Довършете изречението. Правоъгълникът е фигура, която има четири прави ... Можем ли да кажем същото и за квадрата? А по какво се различават квадрата и правоъгълника?
8. От какво не страда Пипи, а си ги харесва?
9. Как се наричат звуковете, които могат да се пеят и сами образуват сричка? Кой ще ги каже? Колко срички има думата ИГРАЕ? Защо? Раздели я.
10. Как наричаме редът на буквите? Кой е написал нашата азбука? Кога честваме техния празник? На този ден най-често звучи една песен, която възхвалява делото им. Коя е тя? („Химн на Св. Св. Кирил и Методий”)Хайде да изпеем началото й.
11. Как се нарича числото, което получаваме при действие изваждане? Намерете разликата на числата 13 и 5. На 20 и 14.
12. С коя обща дума можем да назовем следните числа: 2,4,6,8,10. Кой ще продължи редичката на четните числа? Кой ще назове нечетните?
13. През кой сезон птичките отлитат на юг, става хладно, вали дъжд, капят листата и т.н.? А кой сезон сме сега? Какво става през пролетта?
Прочетете какво се получи в първата колонка от квадратчета в кръстословицата. Кой ще изрецитира изразително стихотворението „Аз съм българче”?
Приготвила съм ви една загадка. Погледнете на дъската. Ако откриете скритите букви, ще прочетете дума, свързана със сезона ЛЯТО.

 


Как се нарича нашето море?
На дъската е конструиран плавателен съд от различни фигури. Колко са А) триъгълниците; Б) правоъгълниците В) кръговете?


В балоните са написани думи. Да ги подредим в изречение.



На раздяла ще ви задам още една загадка. Това е вълшебен пакет с думи. Отгатнете какво има вътре. (Децата дават различни предположения.)Това са вълшебните думи. Ето вижте./Изваждат се картони, на които са написани думите МОЛЯ, БЛАГОДАРЯ, ИЗВИНЯВАЙ, АКО ОБИЧАШ/
Кой ще запише на дъската вълшебната дума, която знае и употребява?

Мили деца, никога не забравяйте тези думи и когато ги произнасяте, ще видите какви чудесни вълшебства ще се разкрият пред вас
А сега нека всеки сложи нещо за спомен в капсулата на времето. Ще я отворим в края на 4-ти клас.







Няма коментари:

Публикуване на коментар

Най-четени